جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
حال همه ما خوب است !
در «چهارشنبهسورى» همه چیز از سر ناچارى است. تن دادن و تن دادن و تن دادن. مثل زندگى واقعى و مثل واقعیت زندگى.
لحظههای پنهان
حسنهای فیلم یکی دو تا نیست. بازیهای درخشان، دکوپاژ و ضرباهنگ نفسگیر، دیالوگهای روان و طبیعی و مؤثر، و… حاصل همه این مهارتهای فنی و جزئی، ارائه تصویری باورپذیر از زندگی پرتنش خانواده طبقه متوسط امروزی جامعه ما که به عنوان سندی نیرومند در این زمینه باقی خواهد ماند. فرهادی به گمان من تا امروز فیلم به فیلم بهتر شده است، و این در سینمایی که بسیاری از کارگردانها کار اولشان بهترین کارشان است، جای خوشحالی است.
چراغهای رابطه تاریکاند
اصغر فرهادی در سومين ساخته خود میکوشد پردههای حايل ميان آسايش و بیاعتمادی يک خانه را کنار بزند و بیآن که حکم احضار دو ستون اصلی يک خانواده (يا يکی از آنها) را به دادگاه ديدگاههای خود صادر کند، زير ساختهای بديهی اما ظريف، نامحسوس و تهديد کننده رابطه آنها را به نمايش بگذارد.
این سه زن
«چهارشنبهسوری» دستکم به اندازهی «درباره الی...» یا «جدایی نادر از سیمین» طرح داستانی پیچیدهای ندارد و روابط آدمهایشچنان نیست که تماشاگر مانند دو فیلم یاد شده از داستان فاصله بگیرد و قضاوت کند.
یک آسانسور خالی که چشممان را به روی دعوا میبندد
فیلم مثل «شوکران» و مثل هر فیلم اصیل دیگری که با این مضمون (خیانت) به درستی کار میکند، دربارهی «قضاوت» هم هست و حس درونی آدمها نسبت به هم را به جایگاه اخلاقی معینی که هر یک برای آن یکی قائل است، مربوط میداند.